Katowicach ruszyła usługa odbioru zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego bezpośrednio od mieszkańców Katowic
Od 1 lipca w Katowicach ruszyła usługa odbioru zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego bezpośrednio od mieszkańców Katowic. Usługa jest świadczona bez dodatkowych kosztów – w ramach ponoszonej miesięcznie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Dotychczas, aby legalnie pozbyć się elektroodpadów nie zanieczyszczając przy tym środowiska każdy mógł wybrać jedną z kilku możliwości oddania sprzętu:
- podczas zakupu nowego (na zasadzie 1:1 tj. o ile zużyty sprzęt jest tego samego rodzaju i pełnił te same funkcje do sprzęt kupowany/dostarczany)
- w sklepie wielkopowierzchniowym (pow. 400m2) bez konieczności kupowania nowego urządzenia – dotyczy drobnego sprzętu
- podczas zbiórek organizowanych przez podmioty profesjonalnie zbierające zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny w jednym z Gminnych Punktów Zbierania Odpadów.
Od 1 lipca każdy mieszkaniec Katowic może dodatkowo zamówić usługę odbioru elektroodpadów z miejsca zamieszkania. Aby skorzystać z usługi należy dokonać zgłoszenia poprzez:
- kontakt telefoniczny (pod numerem telefonu 12/292 66 66) lub
- stronę internetową elektrosmieciarka.pl
W Katowicach odbiór elektrośmieci odbywa się w każdą środę.
Zgłoszenia będą przyjmowane od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-16.00, a elektroodpady będą odbierane w uzgodnionym z operatorem przedziale czasowym
Projekt Elektrosmieciarka.pl powstał w ramach kampanii społecznej „Włącz eco wyobraźnię”.
Jest to kompleksowa i długofalowa kampania informacyjno-edukacyjna z zakresu edukacji ekologicznej o tematyce związanej z racjonalną gospodarką odpadami, ze szczególnym uwzględnieniem rozwoju selektywnej zbiórki odpadów opakowaniowych, zbiórki i recyklingu zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz baterii i akumulatorów.
Źródło:
Elektrośmieciarka.pl